Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJones, Vanessa; Stewart, Carmine; Galletta, Anne; Ayala, Jennifer
TitelCreative Expressions of Agency: Contemplating Youth Voice and Adult Roles in Participatory Action Research
QuelleIn: Teachers College Record, 117 (2015) 13, S.135-152 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-4681
SchlagwörterEducational Policy; Action Research; Participatory Research; Student Empowerment; Student Attitudes; Student Role; Adults; Generational Differences
AbstractThe chapter examines youth participation within three intergenerational collectives using participatory action research (PAR) to address educational policies youth viewed as counterproductive to their education. Outlining the complexity of youth voice, the multiple vehicles within the arts through which youth voice is expressed, and the different ways in which youth voice is received by educators and policy makers, the chapter underscores the promise of youth involvement in developing, assessing, and fundamentally altering educational policy. (As Provided).
AnmerkungenTeachers College, Columbia University. P.O. Box 103, 525 West 120th Street, New York, NY 10027. Tel: 212-678-3774; Fax: 212-678-6619; e-mail: tcr@tc.edu; Web site: http://www.tcrecord.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teachers College Record" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: